تربيت بدنى و ورزش در مدارس

کودک از ابتداى ورود به دنياى مدرسه، پيوسته در اين تلاش است که به زندگى خوب، سالم و پرطراوت دست

يابد. در تأمين اين نياز و تحقق چنين هدفي، بهر ه مندى دانش آموزان از امکانات ورزشي، در کنار ساير عوامل

تربيتي، بسيار سازنده و مفيد خواهد بود و لذا معلمان آگاه تربيت بدنى مدارس، بايستى به آموزش صحيح

تربيت بدنى به دانش آموزان همت گمارند و در اين راه از هيچ کوشش ثمربخشى دريغ ننمايند. کليه تلاش ها بايد

در جهت توسعه آموزش تربيت بدنى و دانش نوين اين رشته در بين دانش آموزان باشد چرا که از گذشته هاى

دور، اعتقاد ما بر اين است که “روحسالمدربدنسالماست”. پس چه بهتر که اين کار، از مدارس آغاز گرديده و

به نحو صحيح و اصولى دنبال گردد.

روش هاى آموزش مهارت هاى ورزشى در مدارس

براى آموزش مهارت هاى ورزشي، روش هاى مختلفى بکار مى رود. اين روش ها با توجه به تأثير و شرکت حس هاى مختلف در يادگيري، در سه گروه به شرح زير تقسيم بندى مى گردند:

- روش تکلمى:

يکى از رايج ترين روش هاى آموزش مهارت ها يا شيوه اجراء يک فعاليت، استفاده از روش تکلمى است. در اين نوع شيوه، معلم مرحله به مرحله يا به طور خلاصه، چگونگى اجراء يک فعاليت در مراحل مختلف را فقط به وسيله زبان بازگو مى کند. او به عنوان يک وسيله کمکى اوليه، يادگيرنده را به آنچه در قالب عمل بايد پياده کند آگاهى مى دهد و در حقيقت يک تصوير کلى از فعاليت مورد نظر را در ذهن فرد به وجود مى آورد. در آموزش با اين روش، دانش آموزان مراحل مختلف حرکت ها را از طريق شنيدن و گوش دادن ياد مى گيرند.

- روش مشاهده اى:

يکى از مهم ترين و سودمند ترين راه هاى آموزش يک حرکت، نشان دادن آن به دانش آموزان است. نشان دادن مهارت يا حرکت معمولاً همراه با توضيح دادن است. نشان دادن حرکت به وسيله معلم يا دانش آموزان يا وسايل کمک آموزشى نظير فيلم و پوستر و عکس مى تواند انجام پذيرد.

- روش احساس حرکت:

اين روش عبارت است از به وجود آوردن احساس حرکتى صحيح با هدايت کردن يک قسمت يا قسمت هاى مختلفى از بدن که در حرکت به کار گرفته مى شود. اين عمل به وسيلهٔ معلم يا فرد ماهرى انجام مى گيرد. در بسيارى از موارد ديده شده است که برخى از افراد تا زمانى که اين حس را پيدا نکرده اند، مهارت مربوطه را به خوبى انجام نمى دهند. به عنوان مثال اين عمل براى کسى که وزنه پرتاب مى کند و حرکت دست را در موقع پرتاب به خوبى نمى داند يا کسى که چگونگى پرتاب وزنه را ياد نمى گيرد بسيار قابل استفاده است. مورد استفادهٔ ديگر اين روش زمانى است که شخصى دچار نقص عضوى مثل کرى يا کورى باشد. معلم با هدايت کردن اجراء کنندگان حرکت، چگونگى انجام دادن آن را به وسيلهٔ به وجود آوردن احساس حرکت بدني، به فرد مى آموزد.

چگونه مدرسه ای امن داشته باشیم

ورزش در مدرسه

مدرسه ی شاد

مى ,روش ,يا ,هاى ,آموزش ,دانش ,دانش آموزان ,است که ,تربيت بدنى ,آموزش مهارت ,را به ,وجود آوردن احساس

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ جامع برنامه نویسی و سئو فروشگاه اینترنتی مناقصات پیمانکاری مخابرات پارس نماد بارداری دبیرستان هوشمند نخبگان برتر تبریز rahkaresalamat مشاور و مدرس مالیاتی تخفیف آل شاپ روانشناسي